عشق ، فلسفه ... زندگی

عشق ، فلسفه ... زندگی

دلنوشته های من در مورد فلسفه اُرُدیسم، که بی پرده بگم عاشقشم ... I love the philosophy of Orodism
عشق ، فلسفه ... زندگی

عشق ، فلسفه ... زندگی

دلنوشته های من در مورد فلسفه اُرُدیسم، که بی پرده بگم عاشقشم ... I love the philosophy of Orodism

جدایی اسکاتلند از انگلیس

تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی 1393/06/25
دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه هشدار داد پیروزی استقلال طلبان در همه پرسی استقلال اسکاتلند که روز پنجشنبه برگزار می شود، جدایی درناک و عواقب سنگینی خواهد بود.
کامرون که در بندر نفتی آبردین اسکاتلند سخنرانی می کرد در آخرین خطابه ای که برای اجتناب از تکه تکه شدن انگلیس ایراد می کرد، گفت « من از شما خواهش می کنم این خانواده را تکه تکه نکنید ». نظرسنجی ها نتایج تنگاتنگی را برای استقلال اسکاتلند پیش بینی می کنند.
کامرون خاطر نشان کرد « امکان عقب گرد و فرصت دومی نخواهد بود. در صورتی که مردم اسکاتلند به همه پرسی برای استقلال پاسخ آری بدهند، انگلیس تجزیه خواهد شد و برای همیشه راه های ما از هم جدا خواهد شد ».
کامرون همچنین گفت « اکنون من می دانم اشخاص زیادی در اسکاتلند پیش بینی کرده اند به همه پرسی استقلال آری بگویند. من همچنین می دانم که اردوی طرفدار استقلال، آینده بهتری را در همه سطوح در صورتی که اسکاتلند مستقل شود، ترسیم کرده است ».
کامرون هشدار داد اما این آینده بهتر در عالم واقعیت تحقق پذیر نیست.
کامرون تاکید کرد پیروزی استقلال طلبان جدایی دردناک و به این معنی خواهد بود که ما دیگر واحد پولی مشترکی نخواهیم داشت و نیروهای مسلحی که در طول قرن ها باهم به وجود آورده ایم، از هم جدا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از آبدرین، کامرون بار دیگر وعده داد « در صورتی که روز پنجشنبه مخالفان استقلال اسکاتلند پیروز شوند، این امر به انتقال قدرتی گسترده و بی سابقه در زمینه سیاست مالیاتی و بهداشت عمومی منتهی خواهد شد ».





تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی 1393/06/25
جنبش « افسران آزاد» عراق از یافتن انبار تانک ها و زره پوش های به سرقت رفته ارتش عراق در غرب موصل خبر داد.
به گزارش پایگاه اینترنتی «السومریه نیوز» ، ارکان سلطان از اعضای این جنبش اعلام کرد : تعداد 16 دستگاه تانک و زره پوش که ماه ژوئن گذشته از ارتش به سرقت رفته بود در انباری در منطقه کشاورزی غرب شهر موصل یافت شد.
سلطان افزود : با آغاز فرار عناصر داعش به حومه شهر موصل، به اطلاعاتی دست یافتیم که نشان می داد تعدادی تانک ، زره پوش و خودروی نظامی هامر در این منطقه مخفی شده است.
جنبش «افسران آزاد»عراق در استان نینوا برای مبارزه با داعش تشکیل شد.
از دهم ژوئن و با اعلام حالت فوق العاده و آغاز عملیات نظامی در استان های نینوا و صلاح الدین و الانبار بر ضد داعش اوضاع امنیتی خاصی بر عراق حکمفرما شده است.
104/510





تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی 93/06/25
رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه روز دوشنبه گفت ارتش ترکیه در حال برنامه ریزی برای یک « منطقه حائل » احتمالی در مرز جنوبی این کشور است که خطر ستیزه جویان دولت اسلامی در عراق و سوریه آنجا را تهدید می کند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از آنکارا ، تلویزیون ترکیه به نقل از اردوغان که این اظهارات را در هواپیمای خود هنگام بازگشت از سفر رسمی به قطر بیان می کرد ، اعلام کرد دولت این برنامه ها را بررسی و تصمیم گیری خواهد کرد آیا چنین اقدامی ضروری است یا خیر.
یک مقام ریاست جمهوری ترکیه این اظهارات اردوغان را تایید کرد اما مشخص نکرد این منطقه حائل در کدام نقطه از مرز این کشور ایجاد خواهد شد.
161/104

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد