عشق ، فلسفه ... زندگی

عشق ، فلسفه ... زندگی

دلنوشته های من در مورد فلسفه اُرُدیسم، که بی پرده بگم عاشقشم ... I love the philosophy of Orodism
عشق ، فلسفه ... زندگی

عشق ، فلسفه ... زندگی

دلنوشته های من در مورد فلسفه اُرُدیسم، که بی پرده بگم عاشقشم ... I love the philosophy of Orodism

"ناتوی روسیه" برای عملیات صلح بانی دراوکراین اعلام آمادگی کر

یکی از مسئولان نیروهای سازمان پیمان امنیت دسته جمعی (موسوم به ناتو روسیه) در مسکو روز جمعه اعلام کرد نیروهای حافظ صلح این سازمان برای عملیات حفاظت از صلح از جمله در اوکراین آمادگی دارند.
سازمان پیمان امنیت دسته جمعی، یکی از سازمان فعال نظامی و چندین منظوره در حوزه آسیای مرکزی و قفقاز است که در سال 1992 پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و کاهش توانائی سیاسی، اقتصادی و نظامی در فدراسیون روسیه تشکیل شد.
روسیه به منظور ارتقاع ظرفیت‌ها و متحد نگه داشتن کشورهای عضوسابق این سازمان را تشکیل داد.یکی از اهداف عمده دیگر این سازمان محدود کردن زمینه گسترش ناتو و نفوذ آمریکادر حوزه کشورهای همسایه و متحدین سابق روسیه است. روسیه همچنین از طریق همین سازمان و با ایجاد ساختارهای جدید سیاسی اقتصادی و نظامی ، تلاش می کند بازیگر اصلی در منطقه آسیای میانه حوزه قفقاز باشد. نیکولای بوردیژا دبیر کلی این سازمان امنیتی و نظامی را برعهده دارد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، نیکولای بوردیژا دبیر کل سازمان پیمان امنیت دسته جمعی امروز در این باره گفت نیروهای سازمان پیمان امنیت دسته جمعی برای انجام هر گونه عملیات صلح بانی آمادگی دارند. وی افزود این نیروها حتی می توانند در اوکراین نیز چنین عملیاتی انجام دهند. سازمان پیمان امنیت دسته جمعی معادل ناتو برای روسیه است . کشورهای روسیه، بلاروس، ارمنستان، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان در سازمان پیمان امنیت دسته جمعی عضویت دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد